Zayıflama İlaçları Ölümü

Yine bir zayıflama ilacı ölümü ve yine bir yasaklama. Bu hep böyle mi gidecek? Son olaydan bakıldığında, kırmızı biber kökenli doğal ilacın içinde, kimyasal bir iştah kesici olduğu için,...
Zayıflama İlaçları Ölümü

Yine bir zayıflama ilacı ölümü ve yine bir yasaklama. Bu hep böyle mi gidecek?

Son olaydan bakıldığında, kırmızı biber kökenli doğal ilacın içinde, kimyasal bir iştah kesici olduğu için, bir gencin öldüğü ve onun arkasından da ilacın yasaklandığı haberleri ortaya yayıldı. Medya bu konuyu geniş olarak ele aldı, uzmanlara danışıldı, farklı farklı yorumlar geldi.

Ciddi yanlış
Haberin ele alınış biçimine bakıldığında ortada dolaşan yorumlarda ciddi bir yanlış var. Medya, ölüme neden olan etkenin, bu ilaca kaçak olarak katılmış olan sibutramin adlı madde olduğunu öne sürdü. Bu doğru olamaz. Ölen kişi, bağırsak delinmesi nedeniyle hayatını kaybetmiş. Sibutramin’in böyle bir yan etkisi yok. Üretimden kaldırılmasının nedeni, kalp ritmini olumsuz etkileyebilmesi. Kalp ve dolaşım sistemi sorunu nedeniyle ölmediğine göre bu madde nedeniyle öldüğünü düşünmüyorum. Kırmızı biberin tahriş edici etkisi sonucu bağırsakta daha önceden var olan bir sorun alevlendi. Örneğin, önceden mevcut olan divertikül denilen bağırsaktaki cep gibi oluşumlar tahriş olarak delindi.

Diyebilirsiniz ki, bu kişi sibutramin’e bağlı olarak ölmediyse, ilaç neden toplatıldı? Toplatılma nedeni, ruhsat şartlarına uymamak. Doğal maddelerden üretilmiş ilaçlar, gıda katkısı adıyla, Tarım bakanlığı’ndan ruhsat alarak piyasaya verilir. İçinde kimyasal madde katıldığı zaman, ilaç statüsüne geçer, o zaman ruhsatın Sağlık Bakanlığı’ndan alınması gerekir.

Doğal ürünlere dikkat
Bu olaydan çıkarılacak tabii ki önemli dersler var.
1. Doğal ürün olduğu söylenenlerin bir kısmı gerçekte doğal değil. Etkisini arttırmak ya da benzeri nedenlerle bazı kimyasal maddeler katılabiliyor. Bu nedenle üreten ülke ve firmaya dikkat etmekte yarar var.
2. ‘Doğalsa yan etkisi yoktur’ düşüncesi doğru değildir. Bitkisel de olsa, bazı yan etkilerinin olabileceğini unutmayın.
3. Bitkisel ürünlerle de olsa, bir tedavi uygulayacaksanız, konuyu ve ürünü bilen bir doktora danışmayı ihmal etmeyin. Sağlığınızla ilgili en küçük bir sorun bile varsa bunu doktorunuzla paylaşın.
4. Bir olayla ya da bir ürünle ilgili olarak medyada her okuduğunuza inanarak kesin karar vermeyin. Sağlık gibi bir konuda, hangi kaynakların güvenli olduğunu iyice araştırın.

Dr. Gündüz Tezmen
Dahiliye (İç Hastalıkları)
Kategoriler
Köşe YazılarıSağlıkZayıflama&Diyet
Henüz Yorum Yok

Cevap bırakın

*

*

Benzer Konular

  • Yaz Sonunda Böbrek Taşları Artar

    Yaz Sonunda Böbrek Taşları Artar

    Her mevsimin kendine ait özellikleri var. İnsan bünyesi de doğal olarak bunlardan etkileniyor. Örneğin kış aylarında soğuk ve yağışlı havalardan kendimizi korumazsak, soğuk algınlığı, grip ve zatürre gibi hastalıklar...